Media społecznościowe jak najbardziej mogą służyć do sprzedaży. Można tam sprzedawać na wiele sposobów. Można robić to bezpośrednio, wystawiając produkty, ale także budować swoją markę osobistą albo markę firmy.

Budowanie marki osobistej

W dzisiejszym świecie kluczem do osiągnięcia dobrej sprzedaży jest zbudowanie pozytywnego wizerunku marki i więzi ze swoimi odbiorcami. To dlatego twórcy wielu marek prowadzą swoje profile w mediach społecznościowych, gdzie pokazują także swoje codzienne życie. Jest to bardzo powszechna praktyka. Taki przedsiębiorca niby mimochodem zdradza, co dzieje się u niego w życiu prywatnym. Takie treści gromadzą wielu obserwatorów. Część tych obserwatorów na pewno zostanie i zacznie obserwować także produkty albo usługi danej marki. Od tego już tylko krok do sprzedaży. O sprzedaży nie będzie zatem decydowała realna potrzeba nabycia określonego towaru, ale raczej chęć kupienia czegoś od konkretnej osoby. To jest właśnie budowanie marki osobistej.

Pułapki social media

Marketing w social mediach ma się świetnie. Social media takie jak Facebook czy Instagram gromadzą wielu przedsiębiorców,, spragnionych wyższych wyników sprzedaży, ale także wielu obserwatorów. Właśnie dzięki temu cały marketing się kręci a sprzedaż rośnie. Trzeba jednak zachować ostrożność, ponieważ, jak wszędzie, w social mediach też czyhają pułapki. Dzisiaj ludzie są bardzo wyczuleni na wszelkie przejawy niekonsekwencji i kłamstwa. Jeżeli firma raz zostanie przyłapana na kłamstwie, to później bardzo trudno jej jest odbudować zaufanie klientów. Nie jest to niemożliwe, ale jest trudne. Bywały już takie afery, która rozpoczęły się właśnie w social mediach. Trzeba także bardzo dbać o interakcje ze swoimi odbiorcami. Wymagane jest, aby na bieżąco reagować i odpowiadać na komentarze. Jest to bardzo istotne w całym procesie budowania marki.

Czytaj także  Szybkie, ale czy tanie wysyłki kurierskie?

Decyzje w biznesie

Odpowiadając na kluczowe pytanie, czyli czy Facebook może służyć do sprzedaży, odpowiedź brzmi: jak najbardziej tak. Facebook i inne media społecznościowe jak najbardziej mogą służyć do sprzedaży i to na różne sposoby. Zanim jednak przedsiębiorca zacznie sprzedawać w mediach społecznościowych, powinien zdobyć wiedzę, jak to zrobić. Prowadzenie biznesu wymaga podejmowania bardzo trudnych decyzji, także tych dotyczących marketingu i działań sprzedażowych. Przedsiębiorca nie musi być ekspertem od wszystkiego. Może zasięgnąć porady innego eksperta. Dzięki temu może zaoszczędzić sporo pieniędzy i stresu, bo nie popełni poważnych błędów. Sposoby na marketing zmieniają się w przeciągu lat. To, co było świetnym sposobem na reklamę kilkanaście lat temu, dzisiaj odeszło już do lamusa. Przykładowo, dzisiaj nie jest już powszechna reklama w czasopismach papierowych. Oczywiście wciąż może dotrzeć do pewnego typu odbiorców. Jednak na pewno ludzie młodzi szybciej dostrzegą produkt, jeżeli zobaczą go w internecie. Cały marketing marki, niezależnie od tego, jak jest prowadzony, musi być harmonijny i spójny.

Źródło: https://digitalhill.pl/uslugi/social-media-marketing/

Dodaj komentarz