kartka z notatkami

W przypadku, gdy prowadzimy działalność w sieci, powinniśmy stale dbać o to, aby naszą stronę internetową odwiedzało coraz więcej osób. Dlatego ważne jest, aby odpowiednio ją promować. Jednak, żeby osiągnąć wyżej wymienione cele, analiza strony internetowej musi zostać przeprowadzona w odpowiedni sposób. Niezależnie od branży, powinniśmy na bieżąco porównywać nasze wyniki z konkurencją, która nie śpi.

Czym jest analiza strony www pod SEO?

Analiza strony www polega w głównej mierze na zbieraniu, a następnie analizowaniu wszystkich danych z naszej witryny internetowej. W ten sposób możemy dowiedzieć się, w jaki sposób funkcjonują poszczególne aspekty naszego serwisu, co z pewnością wpłynie na większą sprzedaż, jeśli przykładowo posiadamy sklep internetowy.

Co powinna obejmować analiza strony pod SEO?

Analizując witrynę internetową pod kątem SEO, powinniśmy przede wszystkim sprawdzić poprawność kodu strony, a więc znaczniki nie mogą być błędnie zapisane, nie możemy ominąć najważniejszych elementów.
Następnie należałoby wziąć pod uwagę właściwe oznaczenie danych kontaktowych. W tym przypadku sprawdzamy, czy wszystkie dane kontaktowe, czyli e-mail oraz numer telefonu klientów, zostały oznaczone we właściwy sposób.
Kolejna dosyć ważna sprawa to znacznik title i description. Warto zwrócić uwagę na to, czy znacznik title jest wyświetlany na samej górze przeglądarki, a także w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google. Nie możemy zapominać, że tytuł powinien zawierać słowa kluczowe, pod które pozycjonujemy naszą witrynę. Jednak znacznik nie powinien przekraczać 60 znaków, ponieważ tylko tyle możemy zobaczyć. Z kolei meta description to opis strony. Opis musi być przede wszystkim zachęcający, bez błędów językowych. Znacznik ten powinien mieć od 40 do 160 znaków.
Nie możemy również zapominać o nagłówkach witryny. Należy sprawdzić znacznik H1. Warto dodać, że jest to największy nagłówek na naszej stronie. Dlatego powinniśmy zadbać o to, aby znajdowała się w nim treść krótka oraz w pełni czytelna dla odbiorcy. Warto dodać do niego frazy kluczowe. W przypadku znacznika H2 sytuacja wygląda dokładnie tak samo. Co więcej, niemałe znaczenie posiada znacznik strong, który pozwala na oznaczenie najważniejszych treści.
Podczas analizy strony należy wykonać optymalizację grafiki, mając na uwadze atrybuty alt i title. Zadbajmy o to, aby nazwy plików graficznych posiadały frazy kluczowe. Zwłaszcza jeśli chodzi o atrybut title oraz alt. Dzięki czemu sprawdzając stronę, możemy odnaleźć wszystkie błędy oraz znaleźć właściwe rozwiązania, co pozwoli nam na uzyskanie zdecydowanie lepszych wyników.
Chcąc sprawdzić prędkość działania naszej witryny, możemy skorzystać z narzędzia, które oferuje Google, a mowa tutaj o Google PageSpeed Insights. Dzięki niemu dowiemy się, z jaka prędkością wczytuje się nasza strona internetowa, a także dostaniemy wiele cennych informacji, a więc co można poprawić. Innym narzędziem, które działa dosyć podobnie jest GTmetrix.

Czytaj także  Jak poprawić efektywność w przedsiębiorstwie?

 

Dodaj komentarz