kobieta przy laptopie

Usługi Fulfilment polegają na obsługiwaniu zamówień przez zewnętrznych operatorów. Fulfilment prowadzą głównie firmy logistyczne. Ta opcja sprawia, że właściciele sklepów internetowych nie muszą sami wysyłać swoich produktów z magazynu. Korzystając z tej usługi, zewnętrzna firma będzie obsługiwać tego typu zamówienia. Niezależnie od rodzaju zawarcia umowy, usługi fulfilment będą obejmowały obsługę całego procesu zamówienia bądź tylko jego część.

Jak działa Fulfilment i jakie korzyści niesie za sobą?

Właściciele sklepów online zamawiają swój towar w hurtowni na przykład dwie palety danego towaru. Jeśli posiada umowę Fulfilment, to zamówiony towar trafia bezpośrednio do magazynu firmy logistycznej. Gdy klient go zamówi, firma logistyczna przystępuje do pakunku i wysłania właściwego towaru do naszego klienta. Na podstawie umowy Fulfilment firmy logistyczne mogą również obsługiwać reklamację czy zwroty. Warto podkreślić, że usługi Fulfilment pomogą właścicielom sklepów online ograniczać wszelkie koszty związane z wysyłką i przechowywaniem towarów, ponieważ właściciel nie musi wynajmować bądź kupować dużych powierzchni magazynowych, które są potrzebne do prowadzenia takiego przedsiębiorstwa. Ponadto dzięki usługom Fulfilment, właściciele sklepów online płacą jedynie za powierzchnię, która jest faktycznie w użyciu. Jeśli jest szczyt sezonu, można taką powierzchnię stosownie poszerzyć, a gdy jest lekki zastój w firmie, to można śmiało ją pomniejszyć. Przedsiębiorcy nie muszą już przejmować się zużyciem sprzętu magazynowego, czy wszelkich innych kosztów dotyczących magazynu. Warto podkreślić, że jeśli istnieje taka potrzeba, to magazyn może być stosownie dopasowany. Mowa tutaj na przykład o temperaturze czy zabezpieczeniem przed pożarem. Ponadto operatorzy obsługujący usługi Fulfilment są także odpowiedzialni za pracowników danego magazynu. Dlatego właściciele sklepów online nie muszą już martwić się o swoich pracowników.

Czytaj także  Jakie są alternatywy dla Poczty Polskiej?

E-commerce stale rośnie w siłę

Według ostatniego raportu Gemius “E-commerce w Polsce 2020” aż 73 procent polskich internatów kupuje za pomocą online, z czego aż 72 procent w krajowych sklepach. Oznacza to aż 11- procentowy wzrost popularności e-handlu rok do roku. Warto podkreślić, że w 2021 roku trend ten dalej rośnie w siłę. Dla konsumentów najważniejszymi czynnikami, które będą decydować o korzystaniu z tejże formy zakupów, jest przede wszystkim praktycznie nieograniczony czas na podjęcie wszelkich decyzji, a także brak konieczności wyjścia z domu do sklepu oraz całodobowa opcja przeprowadzania zakupów. Warto podkreślić, że na wzrost popularności e-handlu bez wątpienia miała wpływ pandemia COV-19. Oczywistym faktem jest to, że zamknięcie sklepów stacjonarnych nie trwało długo, jednakże czas obostrzeń był dla e-commerce niesamowicie istotny, ponieważ pojawiła się wielka okazja do powiększenia zysków w sprzedaży internetowej. Dodatkowo faktem jest, że Polacy wskazują również na to, że będą w przyszłości o wiele częściej korzystali ze sklepów online.

Dodaj komentarz