wypowiedzenie umowy ubezpieczenia OC

Content marketing czyli marketing treści zdobywa coraz większą popularność. Odbiorcy oczekują bowiem nie tylko produktu, ale również jego historii i wyczerpujących informacji na jego temat. Ponadto klienci chcą się uczyć, nie tylko kupować. Na przeciw tym oczekiwaniom wychodzi content marketing.

Cele

Prawidłowo zaplanowana strategia content marketingowa powinna mieć konkretne cele, gdyż sama w sobie celem nie jest. Nie zależy nam przecież na tym, by angażować ludzi i pieniądze w tworzenie treści dla idei – ma ono przynosić jakiś zysk. Jaki? To określają cele strategii content marketingowej. W ogólnym sensie powinny być one zbieżne z celami przedsiębiorstwa, które decyduje się na marketing treści. Realizacja celów powinna być możliwa do zweryfikowania.

Odbiorcy

Content marketing zwykle tworzy się dla odbiorców. Aby jednak wiedzieć, jak i co w nim zawierać warto zdefiniować swojego odbiorcę – kim jest, czego szuka, a czego się obawia? Zaprojektowanie konkretnych odbiorców pozwoli tworzyć teksty odpowiadające ich potrzebom.

Badanie sytuacji

Strategia content marketingowa nie dzieje się w próżni. Warto więc wybadać działania konkurencji – określić kto nią jest, sprawdzić, kto jest adresatem jej treści i jak do niego trafiają. Pozwoli to uniknąć dublowania rozwiązań, wskaże pola, które warto zagospodarować, a może podsunie nowe pomysły?

Czytaj także  Jak dobrze prowadzić kampanie marketingowe? Oto nasze wskazówki

Mierniki

Skoro strategia content marketingowa posiada cele musi również posiadać ich mierniki. Należy zaplanować sposób mierzenia realizacji powziętych celów. Dzięki temu zyskuje się świadomość, co działa, a co niekoniecznie – pozwala to na reagowanie i wprowadzanie zmian w poczynionych planach. Czy tworzone treści wywołują interakcję, czy dają efekty, jakie zaprojektowano, a może ich rezultaty są zupełnie nieoczekiwane?

Szczegółowy plan

Wiemy dla kogo i po co, wiemy za ile. Czas szczegółowo ustalić co, kiedy i jak. Na tym etapie należy podjąć się planowania treści – bloków tematycznych, formy przekazu, mediów, w których odbywać będą się publikacje, częstotliwości. To też jest czas, by rozpocząć przygotowywanie treści – innych na blog, innych na stronę na Facebooku, a jeszcze innych na vlog na YouTubie. Treści mogą do siebie linkować, mogą podejmować te same tematy, ale muszą być zróżnicowane, skoro przyjmują różną formę i trafiają w różne kanały komunikacji.

Aktualizacja

Niemniej istotne niż przygotowanie dobrej strategii content marketingowej jest elastyczne reagowanie na jej efekty oraz wydarzenia zewnętrzne. Udzielanie odpowiedzi na pojawiające się zapytania, wejście w nowe kanały komunikacji, które zyskują na popularności, zmiana częstotliwości publikowania treści, by jak najlepiej wykorzystać ich potencjał.

Strategia content marketingowa wymaga dokładnego zaplanowania i poczynienia odpowiednich przygotowań. Przygotowana naprędce bez stosownych analiz może nie przynieść spodziewanych efektów, a brak długofalowych założeń zdecydowanie utrudni pracę nad marketingiem treści.

Czytaj także  Jakie wybrać klipsy biurowe?

Dodaj komentarz