Punkt kurierski

Zapotrzebowanie na usługi kurierskie stale rośnie. Tak jak rośnie w siłę branża e-commerce, tak duże
zapotrzebowanie jest na kurierów zajmujących się rozwożeniem paczek w różnych kierunkach. Stąd
też wniosek, że otwarcie takiego punktu będzie rozsądnym krokiem. Jak otworzyć punkt kurierski?
Jakie są wymagania prawne w Polsce? Oto krótki poradnik dla osób chcących rozpocząć przygodę z
tą branżą?

Co jest potrzebne?

Zezwolenie na prowadzenie firmy o takim profilu działalności. Mowa tu dokładnie o transporcie.
Licencja transportowa wydawana jest przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego. Należy także
złożyć wniosek (to można wykonać online) na uzyskanie licencji na wykonywanie zadań związanych z
transportem drogowym. Przy okazji należy również wykupić ubezpieczenie OC, które jest wymogiem
dla firm transportowych. Jest to ubezpieczenie zawodowe, które pozwala na pokrycie szkód z
najróżniejszych tytułów.

Na pewno należy wybrać także formę opodatkowania. Do wyboru są trzy formy opodatkowania:• podatek liniowy, którego stawka wynosi 19%;
• opodatkowanie na zasadach ogólnych dla najmniejszych przedsiębiorców;
• podatek 32%, który zapewnia różnego rodzaju ulgi i odliczenia.
W wyborze formy opodatkowania pomagają biura księgowego.

Jak otworzyć punkt kurierski?

Podczas otwierania własnej firmy o profilu kurierskim, na pewno należy wybrać właściwe kody PKD.
Dla kurierów jest to 53.20.Z.
Młodemu przedsiębiorcy przyda się na pewno biznesplan, który również można rozpisać przy pomocy
odpowiednich specjalistów. Wydaje się to nieco staromodnym posunięciem, ale to właśnie dzięki
niemu będzie można postarać się o dofinansowanie z UP. Należy mieć także świadomość, że banki
wymagają również takiego planu, jeżeli ktoś będzie starał się o kredyt na prowadzenie działalności.
Dobrze sporządzony biznesplan pozwoli także oszacować spodziewane zyski w przyszłości (https://pakersi.pl/jak-otworzyc-punkt-kurierski).

Czytaj także  Czy istnieją kosmetyki uniwersalne?

Wybór lokalu i inne formalności

Czas na to, aby znaleźć lokal, który będzie obsługiwał przychodzące/wychodzące paczki. Należy
zwrócić uwagę na takie miejsca, gdzie jeszcze takich punktów nie ma. W ten sposób łatwiej będzie
znaleźć odbiorców na swoje usługi. Lokal musi mieć takie wymiary, aby pomieszczenie tam
nadchodzących/wychodzących paczek nie stanowiło problemu.

Należy uwzględnić zakup odpowiedniego sprzętu. Na pewno musi być to komputer z nowoczesnym
oprogramowaniem oraz waga magazynowa. Liczy się nie tylko stanowisko, które zapewni sprawną
obsługę klientom. Warto również postarać się o kawałek miejsca dla osób, które będą chciały
zapakować paczkę. W tym miejscu warto ustawić stół i chociażby jedno krzesło. Tak, aby każda
osoba, która będzie tu gościć, mogła poczuć się komfortowo.
Na pewno będzie trzeba pomyśleć o tym, aby lokal został w odpowiedni sposób oznaczony. Może to
być witryna lub inne elementy, które będą wskazywały na to, że właśnie w tym miejscu znajduje się
punkt kurierski. Klienci nie będą mieli problemu z dotarciem do danego miejsca.