Franczyza w domu

Jest wiele sposobów na zarabianie pieniędzy. Dla jednych świetną opcją będzie praca w korporacji, inni otworzą własną działalność gospodarczą. Kolejnym rozwiązaniem jest franczyza w domu. Multum możliwości sprawia, dzięki czemu każdy znajdzie dla siebie coś odpowiedniego. Jeśli ktoś nie ma pomysłu na biznes, a chce go prowadzić, to praca pod szyldem znanej marki może być świetnym rozwiązaniem. Wystarczy dobrać odpowiedni rodzaj franczyzy do swoich potrzeb, preferencji i możliwości.

Jaki rodzaj franczyzy wybrać?

Swój biznes można rozwinąć dzięki prowadzenia firmy na licencji franczyzowej. Pojawia się jednak pytanie, jaki wybrać model biznesowy. Każde rozwiązanie ma plusy i minusy, które należy przeanalizować przed podjęciem ostatecznej decyzji. Najczęściej wybór pada franczyzę dystrybucyjną. Oznacza to sprzedaż towarów przekazanych przez franczyzodawcę. Franczyzobiorca staje się pośrednikiem między klientem a pierwotnym sprzedawcą. Będzie to świetne rozwiązanie, jeśli ktoś chce otworzyć sklep spożywczy, aptekę, sklep odzieżowy lub obuwniczy.

Inną opcją jest franczyza usługowa. W tym przypadku możliwe staje się korzystanie z logo marki i jej nazwy. Można także liczyć na otrzymanie kompleksowego wsparcia, które dotyczy między innymi zorganizowania lokalu, udostępnienia technologii itd. Franczyza usługowa jest wybieranym modelem biznesowym w przypadku osób, które decydują się na prowadzenie lokalu gastronomicznego, firmy ubezpieczeniowej. Będzie to także odpowiednia opcja dla instytucji bankowej.

Czytaj także  Jak dobrze prowadzić kampanie marketingowe? Oto nasze wskazówki

Franczyza ma wiele form

Franczyza występuje pod wieloma postaciami. Można zdecydować się na opcję dystrybucji produktu. Jest to dobre rozwiązanie dla osób, które nie lubią utrudniać sobie życie i stawiają na prosty model biznesowy. Trzeba liczyć się z tym, że franczyzodawca nie przekaże nawet wiedzy odnośnie strategii sprzedażowej i planów marketingowej franczyzobiorcy. Bardziej wymagająca będzie franczyza o koncepcję działalności. Konieczna staje się znajomość sprzedawanych produktów, filozofii marki, prowadzonego przez nią modelu biznesowego. Niezbędne jest także zapoznania się z systemem procedur stosowanych w firmie i strategii sprzedażowych. Istnieje także coś takiego jak masterfranczyza. Franczyzobiorca przejmuje sporą część obowiązków od franczyzodawcy i jednocześnie ma sporą swobodę działania.

Franczyza może być bezpośrednia, czyli polegać na zawarciu umowy z franczyzobiorcą przez franczyzodawcę. Jest on kontrolowany, uzyskuje także na wsparcie w prowadzeniu działalności. Innym rozwiązaniem będzie franczyza wielokrotna. Jest to świetna opcja dla osób ambitnych, które liczą na większy zysk. Polega na prowadzeniu wielu punktów franczyzowych na konkretnym obszarze. W umowie podpisanej z franczyzodawcą znajdują się zapisy, które jasno określają, ile sklepów musi stworzyć franczyzobiorca w ustalonym terminie. Można również zdecydować się na przedstawicielstwo regionalne. Wiąże się to z szukaniem następnych franczyzobiorców.