Franczyza w domu

Jest wiele sposobów na zarabianie pieniędzy. Dla jednych świetną opcją będzie praca w korporacji, inni otworzą własną działalność gospodarczą. Kolejnym rozwiązaniem jest franczyza w domu. Multum możliwości sprawia, dzięki czemu każdy znajdzie dla siebie coś odpowiedniego. Jeśli ktoś nie ma pomysłu na biznes, a chce go prowadzić, to praca pod szyldem znanej marki może być świetnym rozwiązaniem. Wystarczy dobrać odpowiedni rodzaj franczyzy do swoich potrzeb, preferencji i możliwości.

Jaki rodzaj franczyzy wybrać?

Swój biznes można rozwinąć dzięki prowadzenia firmy na licencji franczyzowej. Pojawia się jednak pytanie, jaki wybrać model biznesowy. Każde rozwiązanie ma plusy i minusy, które należy przeanalizować przed podjęciem ostatecznej decyzji. Najczęściej wybór pada franczyzę dystrybucyjną. Oznacza to sprzedaż towarów przekazanych przez franczyzodawcę. Franczyzobiorca staje się pośrednikiem między klientem a pierwotnym sprzedawcą. Będzie to świetne rozwiązanie, jeśli ktoś chce otworzyć sklep spożywczy, aptekę, sklep odzieżowy lub obuwniczy.

Inną opcją jest franczyza usługowa. W tym przypadku możliwe staje się korzystanie z logo marki i jej nazwy. Można także liczyć na otrzymanie kompleksowego wsparcia, które dotyczy między innymi zorganizowania lokalu, udostępnienia technologii itd. Franczyza usługowa jest wybieranym modelem biznesowym w przypadku osób, które decydują się na prowadzenie lokalu gastronomicznego, firmy ubezpieczeniowej. Będzie to także odpowiednia opcja dla instytucji bankowej.

Czytaj także  Jakie artykuły biurowe powinny się znaleźć w kancelarii?

Franczyza ma wiele form

Franczyza występuje pod wieloma postaciami. Można zdecydować się na opcję dystrybucji produktu. Jest to dobre rozwiązanie dla osób, które nie lubią utrudniać sobie życie i stawiają na prosty model biznesowy. Trzeba liczyć się z tym, że franczyzodawca nie przekaże nawet wiedzy odnośnie strategii sprzedażowej i planów marketingowej franczyzobiorcy. Bardziej wymagająca będzie franczyza o koncepcję działalności. Konieczna staje się znajomość sprzedawanych produktów, filozofii marki, prowadzonego przez nią modelu biznesowego. Niezbędne jest także zapoznania się z systemem procedur stosowanych w firmie i strategii sprzedażowych. Istnieje także coś takiego jak masterfranczyza. Franczyzobiorca przejmuje sporą część obowiązków od franczyzodawcy i jednocześnie ma sporą swobodę działania.

Franczyza może być bezpośrednia, czyli polegać na zawarciu umowy z franczyzobiorcą przez franczyzodawcę. Jest on kontrolowany, uzyskuje także na wsparcie w prowadzeniu działalności. Innym rozwiązaniem będzie franczyza wielokrotna. Jest to świetna opcja dla osób ambitnych, które liczą na większy zysk. Polega na prowadzeniu wielu punktów franczyzowych na konkretnym obszarze. W umowie podpisanej z franczyzodawcą znajdują się zapisy, które jasno określają, ile sklepów musi stworzyć franczyzobiorca w ustalonym terminie. Można również zdecydować się na przedstawicielstwo regionalne. Wiąże się to z szukaniem następnych franczyzobiorców.